پاسخ نامه اقای توکلی

جناب آقای توکلی!
در مورد حوادث سه ماه گذشته که به آن اشاره داشته اید باید عرض کنم خود حضرتعالی به خوبی می دانید که آتش این فتنه را چه کسانی بر افروختند! کسانی که آرای مردم را مصادره کردند و پاسخ سئوال آنها را که " رای ما چه شد؟" را با چوب و چماق ، گاز اشک آور ، گلوله و بازداشت و در آخر با شکنجه و تجاوز دادند و در "رسانه ی میلی" آقای ضرغامی مردمی را که تا روز قبل از انتخابات ،حضور آن ها به منزله ی مشت محکمی بر دهان دشمنان و بیگانگان بود را خس و خاشاک و اغتشاشگر نامیدند.
جای بسی تعجب است که شما و همفکرانتان هنوز سر در برف فرو برده اید و تقلب گسترده در انتخابات و تخلفات قبل و بعد از آن را انکار می کنید و هنوز مردم را متهم به حرکت بر خلاف قانون می کنید و از قانون تفسیری را دارید که به نفع شما و دوستانتان است!
اشاره ای به روز قدس و شعار های آن داشتید.جای خوشحالی دارد که حداقل شما مانند سایر همفکرانتان حضور مردم را انکار نمی کنید و آنها را چند صد نفر آشوبگر نمی دانید.اما لازم می دانم در مورد شعارها نکاتی را خدمت شما عرض کنم :
آقای توکلی!
به این مردم حق بدهید که وقتی از یک طرف این همه ی صحنه ی ناراحت کننده را در این کشور می بینند و صحنه هایی از زندگی اسف بار هموطنان خود را در کنار خیابان ها و خرابه های شهر نظاره گر هستند و از طرف دیگر خبر کمک های میلیاردی دولت و نمایندگان خود در مجلس را به حماس و حزب الله می شنوند این گونه واکنش دهند. ناگفته نماند که در کنار شعار " نه غزه ،نه لبنان ،جانم فدای ایران " مردم شعار های دیگری هم دادند مانند " درود بر فلسطین،جانم فدای ایران" یا شعاری که در آن از مردم غزه حمایت می خواستند : " امان از این جنایت،غزه بیا حمایت!!" کسی منکر این نیست که باید به فکر همنوع بود و ایرانی ها همیشه ثابت کردند که در حرکت های بشر دوستانه حتی از شما و مسئولین هم جلو تر حرکت کردند اما از یاد نبرید که ما ایرانی ها یک ضرب المثل مشهور دارند که الحق وصف این روزهای ملت ایران است: " چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است "
آقای توکلی!
شما که از شعار " مرگ بر دیکتاتور " مردم خونتان به جوش آمده و تاب تحمل آن را نداشته اید با چه توجیهی در مقابل شعار " مرگ بر سازشکار " هم قطارانتان سکوت می کنید؟! بهتر از من می دانید که مخاطب این شعار کیست: همان کسی که شعار " مرگ بر آمریکا " را خشونت بار خواند. رفتار های دوگانه ی شما تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ نظرتان راجع به شعار " مرگ بر منافق" که حامیان و چماق به دستان دولت کودتا در روز قدس هنگام حمله به مردم،آنان را با این شعار خطاب قرار می دادند چیست؟ مشخص است که افرادی که این شعار را می دهند هنوز معنی عبارت "منافق" را نمی دانند! سال گذشته در مراسم روز دانشجو سرکار خانم اعظم طالقانی به درستی پاسخ این دوستان نادان را دادند، ایشان فرمودند : منافق کسی است که در حضور شما مدح شما را می گوید و از شما حمایت می کند،اما در خلوت خود می گوید فریبش دادم و اصولا اعتقادی به شما و حمایت از شما ندارد. – نقل به مضمون- حال خود قضاوت کنید که در این ایام چه کسانی رفتار منافق گونه دارند؟ دلسوزانی مانند آقایان موسوی،خاتمی،کروبی، مراجع منتقد و عزیزانی که در زندان هستند یا اشخاصی مانند آقایان با هنر،رضایی و لاریجانی که سیاست میخ و نعل را در پیش گرفتند و می خواهند هم دل رهبری را شاد نگاه دارند و هم وجهه مردمی خود را حفظ کنند؟ اما در مورد شعار آخر، آقای توکلی! اشتباه شنیده اید!!! مردم می گفتند : " ما اهل کوفه نیستیم،پول بگیریم بایستیم"، فکر می کنم لزومی ندارد در مورد این شعار برای شما توضیحی دهم چرا که خوب می دانید مبنای آن چیست؟ و بهتر از من شرح حقوق و مزایای چماق به دستان نظام را شنیده اید و حتما اتوبوس هایی را که در روزهای نماز جمعه و روز قدس مردم را از ورامین ، اسلام شهر،شهریار، رودهن،دماوند و ... با وعده ی حق ماموریت و حقوق ساعتی به تهران می آورند را دیده اید. ماجرای پول های در پاکت که در مجلس (که به ظاهر نام خانه ی ملت بر آن نهاده اید ولی مردم در آن جایی ندارند) رد و بدل می شود را هم یقینا از نزدیک شاهد بودید!
آقای توکلی!
امام (ره) فرمودند : " پشتیبان ولایت فقیه باشید" نه پشتیبان استبداد دینی و تفکرات متحجرانه نظیر مکتب حجتیه که اسلام طالبانی را قبول دارد. امام (ره) بارها از روی نگرانی و دلسوزی نسبت به مسلط شدن این تفکر هشدار داده اند. آری! حق با شماست. امام (ره) فرمودند : " جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد" اما آیا امروز ما در حال نزدیک شدن به تفکر خلیفه ای و "حکومت اسلامی" نیستیم؟
سئوال اینجاست که : چرا شما فقط بخش هایی از پندهای امام (ره) را که موید رفتارهای شماست را به یاد دارید
آقای توکلی!
نگارش چنین نامه ای و توصیف نهضت سبز مردم ایران به این شکل از انصافی که از شما سراغ داشتیم به دور بود،اما بسیار شادمانم که با نوشتن این نامه اندیشه ها و تفکرات واقعی خود را به ما نمایاندید و ثابت کردید که اندک افرادی مثل بنده که حساب شما را از اصولگرایان تندرو جدا می دانستند و شما را شخصیتی واقع بین می پنداشتند سخت در اشتباه بودند.
آقای توکلی!
هنوز مختصات نهضت سبز مردم ایران را نشناخته اید! پیشنهاد می کنم به جای اظهار نظرهای مغرضانه اندکی وقت صرف کنید و با جوانان و مردم سبز ایران به بحث و مناظره بنشینید. اگر اغراق نکرده باشم به جرات می گویم و با کمک خود شما ثابت می کنم که حداقل نیمی از جمعیت به قول شما جریان سبز کسانی هستند که برای ایران و نظام هزینه داده اند.سایرین هم کسانی هستند که در سه ماهه گذشته برای تحقق اهداف و آرمان هایشان هزینه هایی زیادی نظیر بازداشت و شکنجه ، تجاوز و ضربه های باتوم، زنجیر ، کابل و ... را متحمل شده اند.پس سعی نکنید این مردم را به عافیت طلبی متهم کنید و مطمئن باشید که برای آرمان ها و عقایدی که به خاک و کشور و نظامشان گره خورده است جان خود را فدا می کنند و مانند هشت سال جنگ تحمیلی از شما و دوستانتان یک گام جلوتر خواهند .
آقای توکلی!
با چه دلیل و برهانی این نهضت سبز را به "عدم تقید به شرع و ارزش های انقلابی "متهم می کنید؟ با خواندن این جمله از نامه ی شما به یاد صحبت های مرجع بزرگوار حضرت آیت الله دستغیب افتادم که فرمودند : " ... شما اهل بهشت هستید و ما اهل جهنم؟ ما که مردم را به اسلام دعوت می کنیم به ما می گویند شما مرتد هستید ولی شما که دارید دسته دسته مردم را رو به جهنم می برید و نا مسلمان می کنید و بی نماز ، و مردم می روند پیرو سایر ادیان می شوند، آنوقت شما اهل بهشت هستید و ما اهل جهنم؟ این یعنی نافهمی!!! " شما ظاهرا تجمعات و مراسم مذهبی این نهضت سبز را در همین ماه های گذشته و به خصوص ماه مبارک رمضان ندیده اید. خبری از مناجات های سبز این مردم در اماکن متبرکه و روزه های سبز این عزیزان حتی قبل از ماه مبارک ندارید. باز هم به شما پیشنهاد می کنم در مورد اعتقادات مذهبی این مردم سبز تحقیق کنید.اگر چه دیدارهای این مردم با مراجع بزرگوار و تجمعات آن ها در بیوت این عزیزان و حمایت آن ها از این مردم باز هم موید پایبندی نهضت سبز به ارزش های دینی و مذهبی و اصول انقلاب است.
آقای توکلی!
بارها در نامه ی خود سعی کردید که اغتشاشات و خسارات حاصل از آن ها را به مردمی که آرام به خیابان ها آمدند و سکوتشان به خون کشیده شد مرتبط کنید. به شما یادآوری میکنم که برخورد های امنیتی و نظامی و اطلاعاتی ناشی از کم بودن ظرفیت نظام حاکم نسبت به منتقدین است و این که آقایان تاب شنیدن هیچگونه صدایی جز صدای خود و طرفدارانشان را ندارند. پس اشتباهات خود و دوستانتان را به گردن مردم نیاندازید.
آقای توکلی!
به مکاتبه ی خود با آقای کروبی اشاره کردید. باز هم تعجب آور است که در شرایطی که نامه نگاری های بسیاری از دلسوزان و نیروهای وفادار خطاب به مسئولین از جمله آقای خامنه ای و آقایان لاریجانی بی اثر و بی پاسخ مانده و یا حتی نگارنده تهدید شده است و آماج حملات و تهمت ها قرار گرفته است و اسناد و مدارک آقای کروبی با دروغ و نیرنگ بعضی مقامات تکذیب شده است ، شما توقع موثر بودن نامه های مغرضانه ی خود را دارید. این هم قضاوت یک طرفه و غیر منصفانه ی شما!!
در آخر به عنوان فرزند جوان شما – البته از دید شما فرزند نا خلف – از شما تقاضا می کنم که دست از سیاست میخ و نعل خود بردارید و شجاعانه و نظرات خود را بیان کنید. البته نظرات به دور از حرص و غرض. برای آشنایی بیشتر با مردم و نهضت سبز و اعتقادات مذهبی و ملی این عزیزان هم با این مردم از در بحث و مناظره وارد شوید نه متهم کردن و برچسب زدن!!
به قلم: آرش – ف ...پنج شنبه 2/7/1388 ساعت 17:33

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا خسته نباشید..